juli 14, 2024

De bästa kosttillskotten att ta för att få en god hälsa

annons

Det är inte helt enkelt att välja de bästa kosttillskotten för allmän hälsa. Ett ”enkelt” ärende för att köpa vitaminer har förvandlats till ett förvirrande besök där man försöker tyda skillnaden mellan en mängd olika märken, kosttillskott och naturläkemedel.

I en perfekt värld skulle vår dagliga kost ge oss alla de näringsämnen vi behöver. Men eftersom de flesta amerikaner inte följer en idealisk kostplan kan kosttillskott hjälpa dig att få i dig nödvändiga näringsämnen. Detta är särskilt viktigt om du har vissa födoämnesallergier eller följer en vegankost. Om du är på jakt efter kvalitetskosttillskott till bra priser så är Tillskottsbolaget dit du ska vända dig!

Näringstillskott som du bör ta regelbundet:

Fiskolja

Det finns mycket forskning som tyder på att fiskolja och dess Omega 3-fettsyror kan bidra till att främja ett friskt hjärta.

Inflammation kan skada blodkärlen, vilket gör att du löper större risk att få en stroke eller utveckla hjärtsjukdomar. Omega 3-fettsyror minskar denna inflammation.

Dessutom har omega 3-fettsyror också:

  • Minskar triglyceriderna, mängden fett i blodet.
  • Minskar blodpropparna.
  • Minskar risken för att utveckla hjärtsjukdomar.
  • Minska oregelbundna hjärtslag

D-vitamin

D-vitamin är viktigt eftersom det hjälper kroppen att ta upp kalcium, minskar risken för cancer, minskar risken för att utveckla typ 2-diabetes och bidrar till att stärka ditt immunförsvar. Mer än 50 procent av världens befolkning har dock någon form av D-vitaminbrist.

Få livsmedel innehåller så mycket D-vitamin som behövs för det dagliga kostbehovet. Dessutom exponeras de flesta människor inte tillräckligt mycket för solljus för att få i sig det nödvändiga D-vitaminet, och solskyddsmedel blockerar vår förmåga att bilda D-vitamin. Därför är detta vitamin viktigt att lägga till på din kompletteringslista.

Betakaroten

Betakaroten fungerar som en antioxidant och omvandlas till Vitamin-A i kroppen, men kan även minska risken för solinducerade skador på huden, ha positiva effekter på ditt hår samt hud och ge dig en snabbare samt djupare och mer hållbar bränna vid exponering i solen.

Magnesium

Magnesium hjälper till att reglera blodsocker och blodtryck genom att stödja flera olika typer av biokemiska reaktioner i kroppen.

Det finns vanligtvis i baljväxter, frön och fullkorn. Det finns också i gröna bladgrönsaker och avokado. Livsmedel som innehåller mycket kostfiber är också en källa till magnesium.

Magnesium är också till hjälp för sömn och benhälsa. Nästan hälften av alla amerikaner får inte tillräckligt med magnesium i sin kost.

Vitamin B12

Näringsämnet vitamin B12 håller blodcellerna friska och hjälper kroppen att skapa DNA. Det är också viktigt för att förebygga olika typer av anemi.

B12 finns i mejeriprodukter, fisk som lax, fjäderfä och ägg. När människor åldras blir det dock svårare att få i sig tillräckligt med B12-vitamin i kosten.

Om du är orolig för att du inte får i dig tillräckligt med B12-vitamin i din kost, prata med oss så kan vi ge dig den information du behöver.

B12 är också ett viktigt tillskott att ta om du är vegan eftersom B12 nästan helt och hållet finns i animaliska livsmedel.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *